Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 884

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Spar - Administrator2024-09-28 14:43
Antall innlegg: 1077

Har DU møtt på romvesen?
Eller kanskje du er et romvesen.........;-)

Uansett, NRK byr på en historie fra 1956.

www.nrk.no/nordland/...1. 17009311
 
Kanarifuglen2024-09-28 21:41
Antall innlegg: 1016

Leste det. Og da kan du kanskje gjette hvem jeg tenkte på! Skal ikke nevne navn, av "redsel" for at vedkommende kommer med sine "romhistorier".
 
Spar - Administrator2024-09-29 08:34
Antall innlegg: 1077

Det skjer nok ikke.
 
Kanarifuglen2024-09-29 10:01
Antall innlegg: 1016

Hehehe. Vel, nå skal jeg prøve å være litt morosam: Da kan jo jeg fortelle om Martin! Han var ikke et romvesen, neida. I Sjøhistorie.no fant jeg faktisk et bilde av ham fra 1914; fra et skip han var på som førstereisgutt. Den historien til de to bærplukkende damene var jo artig.
 
Kanarifuglen2024-09-29 10:08
Antall innlegg: 1016

Jeg ville neppe ha gått ut i avisa med "historien om Martin". 10 år siden jeg oppretta en tråd her i Ordspill om dette. Anonymt selvfølgelig. Mye interessant har skjedd etter det. Joda, det er mer mellom himmel og jord...
 
Spar - Administrator2024-09-29 10:53
Antall innlegg: 1077

:-)
Husker historien din om Martin som ikke var romvesen, ja.

Enig i at det kan være mer mellom himmel og jord som vi sier. Jeg er nok der at jeg er skeptisk til diverse historier, uten at jeg kan forklare/motforklare hendelser/fenomen.
Det eneste jeg har opplevd selv er vardøger. Det som var fascinerende da var at vi var flere som opplevde det samme, samtidig. Da kan det ikke være hjernen min eller fantasien som spiller en et puss, tenker jeg.
Men hva er vardøger, egentlig? Jeg vet ikke.

Ang søstrene og romvesenet. Litt sånn fascinerende historie, kanskje. I og med de var to. Men de er søstre og dermed tette, og i tillegg var den ene søstera kjent for å ikke alltid holde seg til faktiske forhold.

"Edith Jacobsen hadde et rykte på seg for å finne opp skrøner. Pynte litt på ting." (NRK)

Da blir jeg ekstra skeptisk. Men, hvem vet??

Selv har jeg aldri møtt på noe(n) der jeg har tenkt: "Oi, det der må da være et romvesen!" ;-)
 
Kanarifuglen2024-09-29 17:15
Antall innlegg: 1016

Vardøger er et ord som jeg ikke har lagt her på Ordspill. Vel, har hørt om vardøger. En venn som kaller seg overtroisk mener at hun har opplevd det noen ganger. Men hvordan arta din opplevelse seg Spar? Hørte/merka alle noe samtidig? Fortell!
 
Spar - Administrator2024-09-29 17:48
Antall innlegg: 1077

Det vardøgeret jeg husker best; her kommer en ganske detaljert beskrivelse:

Sommer, sent -70/tidlig -80 tall. Vi er på familielandstedet som storfamilien (oss,tanter/onkler/søsken barn/besteforeldre) ferierte sammen på i årevis.
Tidlig kveld, vi (min familie + flere) sitter i stua. Og snart skal det komme flere slektninger, slik det pleier.
Så hører vi stemmer utenfra, folk som snakker, de går opp trappa til ytterdøra og åpner den. "Nå kommer de", sier vi.
Men så blir det helt stille. Etter litt går en av oss ut i gangen for å sjekke. Hvor ble de av?
Men der var det ingen.

Etter en stund, kanskje 1/2 - 1 time eller så, da skjer det samme. Vi hører stemmer utenfra, folk som snakker, går opp trappa, åpner ytterdøra OG kommer inn. De samme lydene, de samme stemmene. Denne gangen kom de.

Ikke noe nifst, bare merkelig. Særlig dette at vi hørte det samme, vi som var samlet.
Tror det var første gang jeg hørte om begrepet vardøger.

Hadde jeg vært alene om å høre/oppleve det så hadde jeg muligens tenkt at dette skjedde kun inni mitt hode. Men sånn var det altså ikke.
Sånn var den historien.

 
Kanarifuglen2024-09-29 18:41
Antall innlegg: 1016

Ja, det er visst sånn vardøger ofte oppleves. Dere venta på disse slektningene; og derfor ville det ikke være helt usannsynlig at en eller flere av dere trodde at de kom FØR de faktisk kom. Hvor mange av dere som faktisk helt klart hørte dem før de kom er nok ikke så lett å si. For vi vet at mennesker er flokkdyr, og lett kan bli påvirka av hverandre. MEN, hvis det ikke skjedde i dette tilfellet, så er det jo interessant. Jeg har kommet til den "konklusjonen" at mye "uforklarlig" burde møtes med UNDRING. For det er faktisk litt fint å undre seg! Takk for historien Spar. Denne tråden kan jo inneholde Undring, eller hva?
 
Spar - Administrator2024-09-29 19:10
Antall innlegg: 1077

Ja, må gjerne inneholde undring, tråden her.

 
auau2024-10-01 08:41
Antall innlegg: 38772

Jeg undres:
Hvis uttrykket "ROMVESEN" innbefatter astronauter som har vært ute i verdensrommet og vendt tilbake til jordkloden vår, er vi flere som har møtt noen.
 
Spar - Administrator2024-10-01 16:46
Antall innlegg: 1077

Må gjerne innbefatte astronauter hvis det er ønskelig.
Eller andre du opplever som "utenomjordiske".
Alle skal med ;-)))
 
Kanarifuglen2024-10-01 18:54
Antall innlegg: 1016

Jeg så dagens lys en vårdag i 1966. Før det så var jeg jo omtrent ni måneder i rugekasse. Men før det da? Ikkeno kanskje? Ikkeno er vanskelig å forestille seg, kan man si. Så la oss si at vi alle kommer fra en slags bevissthet, uti ROMMET. Det betyr at vi har vært romvesener hele gjengen. Bevissthet er en underlig greie. Mitt første møte med meg selv... ja, det var veldig tidlig, og varte bare noen sekunder. Sola som skinte i øynene mine; fadderen som lo så hjertelig av et eller annet. Min far holdt filmkameraet. Dette var dåpsdagen min, uti august.
 
Spar - Administrator2024-10-01 19:43
Antall innlegg: 1077

Ang undring; det jeg undrer meg over er drømmer. Hvorfor drømmer vi?

Livaktige drømmer, som en film. Drømmer som skjer på steder jeg aldri har vært, men i drømmen gir det mening at jeg befinner meg på disse stedene. Personer som er med i drømmene; folk jeg kjenner, folk som har gått bort.
Steder jeg har vært, men for lenge, lenge siden.

Merkelig fenomen, hvis en kan kalle drømmer for det.
Noen mener at de er sanndrømte. Er de?
 
Kanarifuglen2024-10-01 20:36
Antall innlegg: 1016

Alle kan nok slumpe til å drømme noe som de senere mener skjer i virkeligheten. Har aldri møtt noen som har snakka om sanndrømming; og ikke har jeg opplevd noe selv, som jeg kan erindre. Jeg spurte min overtroiske venn hvordan hun vil definere, sin, overtro. Da landa vi på at TOLKNING er sentralt. Større sjanse for at hun da vil tolke i retning av "mystisk", hvis hun opplever noe underlig. Noen analyserer mer, og da blir jo utfallet ofte et annet. Tror ikke at noen bare ER sanndrømte. Men at vi alle har det i oss at vi kan oppleve noe som virker "uforklarlig". Og kanskje det er nettopp det!
 
Kanarifuglen2024-10-03 18:06
Antall innlegg: 1016

Synes ikke altfor ofte at jeg blir særlig mye klokere av de rare drømmene. Men innimellom så kommer det en drøm som forteller meg noe. Jeg kaller dem "bearbeidelsesdrømmer". De er nyttige. Ellers så synes jeg jevnt over at drømmene mine bare er tull!
 
Kanarifuglen2024-10-10 18:09
Antall innlegg: 1016

Og så undrer jeg meg over de såkalt "synske". Michael Winger dukker av og til opp på mobilen. Så blir man jo litt nysgjerrig, og leser. Sist jeg så noe fra ham så var det et slags intervju. Hvor han påsto å vite noe om A.E Hagens forsvinning. Vel, ikke uventa så kom det ikkeno fornuftig ut av det. Det som forundrer meg enda mer er egentlig at intervjuer kaller ham for "synsk"! Akkurat som om det skulle være opplest og vedtatt at noen ER "klarsynte". Og ja, jeg tenker at det finnes muligheter for å oppleve "klarsyn"; OG at det kan dumpe ned på hvem som helst. For det dumpa ned på meg noen ytterst få ganger, lenge siden nå. Sånn helt ut av det blå! Og jeg er verken "synsk" eller overtroisk.
 
Kanarifuglen2024-10-16 20:01
Antall innlegg: 1016

Hehe; bare meg som skriver her. Ja ja, jeg plager vel ingen, så da skriver jeg litt til, om en slags "undring"; litt koko. BLOD nr.1!: For noen netter siden så drømte jeg at jeg blødde fra munnen, ganske mye. Skjønte vel kanskje i drømmen at det var en drøm; for jeg våkna uten ubehag, eller blod... Så "Blod nr.2": En FBvenn som jeg stikker innom sidene til av og til. Har aldri møtt ham, men synes det er litt artig å følge med; OG noen ganger litt mindre artig. Han la ut noe mildt sagt merkelig. Han skrev at han oppdaga mye blod, overalt, og at han hadde et kutt i den ene rumpeballen! Hva? Og at det var merkelige greier... Uff, og at han nok måtte på legevakta. Ja, det skulle man tro. Så fikk han da tilbakemeldinger fra flere om at han måtte ringe 113, eller komme seg til legen. Mange som tydeligvis var bekymra, og det virka som de kjente ham personlig. Tiden gikk, og det var stille. Etter et døgns tid så kom det en "oppdatering" fra ham: Joda, han hadde vært på legevakta, og legen mente at skaden i rumpeballen skyldtes en kniv! Herrejesus. Jeg falt helt av lasset, og valgte å ikke kommentere. Spøker med Sambo om at "De hvite frakkene" nok burde besøke ham. Lite trolig at det var naboen som kom innom og stakk ham i rumpa. Uff, det hele er litt tragikomisk. Blod nr. 3: Bare trist. Far til en vi har kontakt med i Romania ligger i koma. Sukkersyke, dialyse, og nå blod i magen. Så der er det ikke noe håp. Matei er 69 år. Har hatt et slitsomt liv. Nå er det vel nok blod, sier Sambo.
 
Spar - Administrator2024-10-18 23:28
Antall innlegg: 1077

www.nettavisen.no/ny...95 -2078671

Kan det ha vært et romskip på tur over Finnmark? :-)
 
Kanarifuglen2024-10-19 00:01
Antall innlegg: 1016

Hadde vært artig det! Men mest sannsynlig at hun som observerte det hadde tatt seg en dram eller ti! Bilde sier ikke stort. Og alle vet da at romfartøy er lydløse...hehe.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?