Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 469

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Lars502024-07-27 11:09
Antall innlegg: 4

Lek eller alvor.
Hei.
De fleste spiller vel for å ha et hyggelig tidsfordriv og synes dette er et fint spill. Jeg også. Jeg mener allikevel at spillet og gleden ved det får et skår i gleden pga. noe jeg vil kalle juks. Enkelte spillere får bingoer hele tiden og det med ord de trolig ikke selv har hørt eller kan forklare engang. Dette gjelder spesielt spillere med 3000+ poeng.
Her brukes det helt klart anagram-generatorer osv. Har selv valgt å avslutte spill når bingo nr. 10 med «spesial-ord» kommer. Har disse spillerne noe glede av å vinne på denne måten? Synes dette ødelegger noe som i utgangspunktet er hyggelig og uskyldig moro. Litt som å jukse i kortspill eller Ludo. Liksom litt smålig på en måte.
Synspunkter?

Lars.

 
Kanarifuglen2024-07-27 11:20
Antall innlegg: 915

Ser at du kun spiller på mobil? Det blir jo helt annerledes enn her inn hvor vi spiller på tid. Den tiden dere har til å legge ord på mobilspill er såpass lang at kanskje noen prøver å "lete frem" bingoer? Ikke vet jeg; men har aldri tenkt tanken om at noen her inne jukser. Her inne SPILLER vi. Mobilspill er LEGGING av ord.
 
Lars502024-07-27 13:57
Antall innlegg: 4

Ja. Det er sant. Spilte på PC mye før og det var annerledes mtp. tid osv.
Enig at det er stor forskjell.
 
bladfyken - Administrator2024-07-30 15:21
Antall innlegg: 617

@Lars50: Her har du nok misforstått. Det står ikkje noko som helst i reglane om at ein berre har lov å leggje bingoar som ein har høyrt før eller veit tydinga av. Det er fullstendig innafor både å leggje bingoar som ein har høyrt, men ikke aner kva tyder, og til og med rare bingoar som ein berre prøver seg fram til. Det siste handlar berre om tid og tolmod.

Dessutan: At du har møtt folk som legg ti bingoar i ein kamp, trur eg ikkje på. Fire og fem skjer av og til, men seks er ekstremt sjeldant, og fleire enn det har eg aldri sett.

Det å leggje to-tre bingoar i ein kamp er ikkje noko hokuspokus dersom ein har spelt ein del kampar og snappa opp litt ord her og der, samstundes som ein har lært seg nokre strategiar for å samle på brikker som auker sjansen for å få bingo. Og ikkje minst har tid og ork til å prøve seg litt fram. ;-)

Eg er faktisk ganske sikker på at juksing er langt mindre utbreidd en (mis)trua på at folk som er flinkare enn ein sjølv, må vere juksarar.

Helsing bingokjerring med (så vidt) over 3000 i rating på mobilspel.
 
bladfyken - Administrator2024-07-30 15:24
Antall innlegg: 617

@Lars50: PS! Har du lyst å sjå fenomenale bingoar bli slengt ut live på fysisk brett, så ta deg ein tur på Scrabble-turnering! ;-) Då får du sjå med eigne augo kva som faktisk er mogleg å få til – garantert utan hjelpemiddel og med kort tenkjetid.
 
Texbrus2024-08-01 09:01
Antall innlegg: 40

Jeg blir innimellom beskyldt for å jukse, og det er alltid kjipt. Jeg er en bingojeger, jeg syns det er enda mer gøy med kule bingoer enn å vinne. Det betyr at jeg har trent og testet over mange år, og ja, jeg tester innimellom ting som "høres ut som ord" uten at jeg vet hva det er. Noen ganger funker det jo! :)
 
Wireless2024-08-15 13:31
Antall innlegg: 531

Jeg driver med dette bare for gøy, og er ikke så veldig opptatt av poeng. Kanskje derfor jeg stort sett ligger på det samme nivået over lang tid.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?