Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 871

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Spar - Administrator2024-08-26 22:13
Antall innlegg: 1077

"Alt var bedre før i tida"
Var det?
Hva var bedre før, mener du?
 
Chiraff2024-08-26 22:18
Antall innlegg: 16744

Alt var bedre FØR,
Jeg er fra FØR!
 
Spar - Administrator2024-08-26 22:27
Antall innlegg: 1077

Men du er ennå ;-)
 
Kanarifuglen2024-08-26 22:37
Antall innlegg: 1016

Hehe Chiraff! Jo, det hender at man tenker litt på "gamle dager" da man var ung og hele den pakka. NÅ har vi flere muligheter til å velge/velge bort. For bare noen tiår siden var livsløpet, i stor grad, lagt. De snakker om samhold de som tror/mener at mye var bedre før. Personlig frihet var vel knapt oppfunnet. Så jeg mener at INGENTING var bedre FØR!
 
Krepsefrua2024-08-27 08:34
Antall innlegg: 1968

Før kunne man stikke innom naboen eller venner uten å måtte ringe først. Når man var der , snakket man sammen, og satt ikke med mobil. Før, gjorde folk flere aktiviteter sammen, fordi det ikke var spill og pc som hadde overtatt verden. Før var ikke kriminaliteten så ille som nå, og det var litt tryggere utenfor døra..Mange flere ting som var bedre før , etter min mening !
 
Alina19602024-09-11 00:47
Antall innlegg: 1639

Ja, alt var bedre før, også her inne på ordspill. Jeg må bare si at en av de morsomste trådene her, geografiquiz stopper jo opp også. Man bli til og med sabotert, når man svarer på oppgaver. Vedkommende slipper unna med det, enda så få som svarer på oppgavene. Jeg savner Cygnus. Hun hadde mange gode egenskaper, inkluderende, og bestemt. Gode diskusjonstråder også. Flere er jo hyggelige her inne, Auau, bris m.fl. Mange som før var med, har uteblitt. Synd er det. Hvorfor det? . Jeg håper at alle bidrar til at det blir et hyggelig miljø her inne igjen.
 
Kanarifuglen2024-09-11 10:38
Antall innlegg: 1016

Alina1960. Jeg henger ikke helt med. Sabotert når man svarer på oppgaver? Jeg har ingen følelse av at det er lite hyggelig her inne nå. Det er færre her inne, og spørsmålstråden (e) er populær. At noen tråder "stopper opp", og så kommer i gang igjen etter en stund; det er sånn man må regne med. Ingen store diskusjoner her inne mer, og det er kanskje best! For det ble ofte ikke så god atmosfære av det, synes jeg.
 
Chiraff2024-09-11 12:19
Antall innlegg: 16744

Tommel opp, Kanari!
 
Spar - Administrator2024-09-11 15:26
Antall innlegg: 1077

Alina: Jeg stusser også over når du skriver: "Jeg må bare si at en av de morsomste trådene her, geografiquiz stopper jo opp også. Man bli til og med sabotert, når man svarer på oppgaver. Vedkommende slipper unna med det, enda så få som svarer på oppgavene."

Kan du forklare?
Når jeg ser på geografitråden så har den "stått stille" en stund, Kanari er den siste som skrev der. Jeg blir nysgjerrig, hvorfor kaster du deg ikke rundt og gjetter på Kanaris oppgave?

Tonen i forumet generelt: Det har vært rolig, ingen kvasse diskusjoner/krangler de siste par årene. Slik tenker jeg at det skal fortsette.
 
Alina19602024-09-11 16:39
Antall innlegg: 1639

Ja, les litt lenger tilbake på den. Som jeg mener , vær hyggelig mot hverandre. Håper Geografitråden kommer i gang igjen:) Nå skal jeg reise bort på tur. :)
 
Spar - Administrator2024-09-11 17:43
Antall innlegg: 1077

Alina: Vet du, det blir litt sånn håpløst når du påstår at noen saboterer + slipper unna med det i geo-tråden som er lang, lang, lang.
Hvor langt tilbake mener du jeg/vi skal gå....?

Uansett, hvis du mener noen saboterer så er det vel bedre at du sender en melding til en av spillvertene og gir beskjed der.

Vær hyggelig skriver du, enig. Men syns nok ikke at innlegget ditt om påstått sabotasje hvor du i grunnen anklager alle skriverne der, var særlig hyggelig.

Savner du engasjement i en tråd? Skriv et innlegg og hold liv i den. Det er vel beste oppskriften, eller hva?
God tur!
 
Kanarifuglen2024-09-11 22:05
Antall innlegg: 1016

Takk for den tommelen Chiraff! Jeg følte meg ikke truffet av påstander om sabotasje fra Alina. Og det gjorde ikke dere heller. Så det kunne jo være interessant å vite hvem hun mener saboterer? Og ikke er vi særlig hyggelige heller. Hehe, tror jeg må le. Vi får ikke svar på hvem sabotøren er! Akk ja.
 
Spar - Administrator2024-09-11 22:53
Antall innlegg: 1077

Nei, hun trenger ikke avsløre hvem den påståtte sabotøren var her akkurat.
Og sabotasjen? Det er ikke noe jeg har fått med meg i alle fall.

Men, joda, hyggelige er vi ;-) ;-)
 
Kanarifuglen2024-09-12 10:53
Antall innlegg: 1016

Tilgi meg; men som den nygjerrigper jeg er så MÅTTE jeg lete etter SABOTØREN, i geografitråden. Spolte side etter side bakover. Ikke så mange som bidrar i tråden, og jeg peila meg selvfølgelig inn på Alinas svar/spørsmål til den eller den. OG der, noen uker tilbake i tid så ble hun oversett av Chiraff ; Aha. Men nei, han beklaga for å ha oversett. Jeg spoler enda lengre tilbake i tid, og kommer til begynnelsen av året, og plutselig tilbake i 2023/2022. Ja, for det var tydeligvis et lengre opphold i tråden. Da gadd jeg ikke mer! Konklusjonen fra meg blir derfor at SABOTØREN ikke finnes i dette ganske så lange tidsrommet. Ikke tok det meg lang tid å sjekke det heller. Jeg prøver å være litt morsom... men ser at det også kan bli oppfatta litt slemt... Vil oppsummere med at denne "Sabotørsaken" er merkelig. Og at det mest sannsynlig beror på en misforståelse. Jepp.
 
Spar - Administrator2024-09-12 13:41
Antall innlegg: 1077

Det kan tenkes, ja, at det beror på en misforståelse. Stort mer er det kanskje ikke å si om saken.

Hva var bedre før i tida?

Fiskepudding, fiskeboller, fiskekaker som var laget av fisk.

Dagbladet. Fra å være en relativ seriøs avis - "sterke meninger" - til å bli en fullstendig håpløs blekke med hovedfokus på favorittstillinger/sex og kjennetegn på psykopati. Dagbladet = forfall.


 
auau2024-09-12 18:21
Antall innlegg: 38768

Og "før i tida" - ikke mer enn to-tre år siden, da var 1/2 kilo smør akkurat det. Nå er samme pakningen 400 g. Samme tendens over hele "kolonialfjøla". En pakke Fishermans friend nesten halvert. Jeg kunne ramse opp masse eksempler. Altså: Når jeg er ute og handler, er det fordi jeg mener jeg trenger det og vil ha nok for en tid framover. Må nok venne meg til å kjøpe to av samme slag, ellers er det tomt før en får sukk for seg. Lurer på når en liter melk blir eks 8 dl? Mye var bedre før i tida, mener auau.
 
Chiraff2024-09-12 18:55
Antall innlegg: 16744

Du har helt rett. auau:

«Krympflasjon er når mengden på en vare du kjøper blir mindre, mens prisen enten øker, eller forblir den samme. Ved krympflasjon får man altså mindre vare for pengene. Et eksempel kan være at antall skiver bacon i pakken krymper fra seks til fem baconskiver, mens prisen forblir den samme, eller øker.»
 
BeeJay2024-09-23 09:02
Antall innlegg: 968

Griskflasjon er også et passende ord her .
 
Krepsefrua2024-09-25 15:04
Antall innlegg: 1968

Før , var det flere jobber, som nå er erstattet med maskiner , det er vel i noen tilfeller litt dunt. Det som også var bedre før, da tok man vare på de eldre i familien, nå er det om å gjøre å stuke dem inn på et hjem. Mer arbeid, ja, men en mer verdig avslutning på livet, og få være med de man har kjær rundt seg . Vel, dette er noe av det jeg synes var bedre før !
 
Kanarifuglen2024-09-25 17:33
Antall innlegg: 1016

Når det gjelder å stue, omtrent, alle eldre "vekk"; ja, der er jeg enig med deg Krepsefrua! Jeg angrer ikke et sekund på at jeg bodde med min far helt til han reiste fra jorda. Han var så glad for å ha oss (hunder også) der. Med min mor noen år senere var det litt mer slitsomt på flere måter, blant annet alzheimer. Og noe morro var det også med surret det lagde! Så det er trist i dagens samfunn, at ungene blir sendt i barnehage fra de er ett år; og at det eldre blir sendt i eldrehage.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?